Biznis

Popularan u Njemačkoj : Nakon što su od njega naručili 50 kilometara ograde od inoxa.

Ramiz Artuković iz Tešnja restaurirao kočiju staru 215 godina za Državni muzej u Štutgartu!

“Nikada stroj ne može biti važniji od čovjeka – čak i u eri umjetne inteligencije” kaže vlasnik ARS – INOX – a.

Piše: Hajrudin Redžović/ZoS radio.

Dugo su neki prijatelji Ramiza Artukovića iz Tešnja nagovarali da jedan vikend sjedne u auto i skokne do Travnika da kupi diplomu.

Jer, “prava je šteta, Ramize” glumatali su njegovi prijatelji da ispred tvog imena ne stoji zvanje dipl. inž“.

Ovaj dobronamjerni prijedlog izrečen je, naravno, u šali, ali pola je bilo u zbilji – jer se nikako ne bi moglo reći da je ova sugestija lišena logike.

Kako? Ramiz Artuković zvanično je samo mašinski tehničar, a definitivno ima stvarno znanje diplomiranog inženjera, tako da kupljena diploma visoke stručne spreme i ne bi bila neka prevara. Takva kriminalna rabota mu, ipak, ne pada napamet, jer su on i njegov ARS-INOX odavno postali BREND.

Domaćini koji su naručili ograde od Ramiza i koji znaju šta je brend, ponosno gostima pokazuju pločicu na kojoj su urezana slova : “Proizvodi ARS – INOX Tešanj”.

Nakon završetka srednje škole, Ramiz Artuković je tokom petnaestak godina radio u pet različitih firmi specijaliziranih za proizvodnju i ugradnju inox, aluminijskih i PVC profila.

Znao je raditi na svim pozicijama u proizvodnji, podjednako dobro koristeći i desnu i lijevu ruku, uključujući i ultrasuvremene metode zavarivanja.

Totalni majstor koji je na kraju usvojio i vještine crtanja, dizajniranja i projektiranja u specijaliziranom računarskom programu AutoCAD što je, dakle radio na nivou ozbiljnog inženjera.

Na njihove proizvode mušterije čekaju u redu!

Vlastitu firmu (ARS-INOX) Ramiz je osnovao prije šest godina.

Na početku je radio manje poslove (do pet hiljada eura), a onda ga je prijatelj odveo u Njemačku i predstavio biznismenu koji gradi čitava naselja.

Nakon samo dva manja posla – koji su, ustvari, bila proba – njemački biznismen je (2020.) od Artukovića naručio pet kilometara ograde od inoxa. Dobro ste pročitali : pet KILOMETARA! Samo su tri godine bile potrebne da ARS-INOX postane veliki izvoznik.

U prošloj (2023.) godini izvozio je 90 posto proizvodnje, a za preostalih deset posto proizvoda i usluga koje plasira na tržište BiH – prava je jagma. U posljednja dva mjeseca, najviše narudžbi je imao iz Hercegovine i Banja Luke, mušterije se ne nerviraju zbog toga što kod Artukovića moraju čekati na red.

Zapravo, manje je poznat ARS-INOX, koliko svi žele upoznati vlasnika Ramiza. “Uvijek su najvažniji ljudi, ne strojevi”.

Paradoksalno je da je vrijednost ljudskost faktora u proizvodnji i biznisu danas veća nego ranije, uprkos pojavi umjetne inteligencije.

Zašto je to tako?

Svaki finalni proizvod potpisuje stvarni čovjek. On ima ime i prezime, to nije virtualni čovjek, nije avatar. Naravno da će umjetna inteligencija umnogome svima olakšati, ali to je mač sa dvije oštrice. Mnogi će stvari uzimati zdravo za gotovo, jer će pogrešno misliti da će nepostojeći (virtualni) čovjek sve uraditi umjesto njih.

I da ništa ne treba novo učiti, danas zapravo moraš znati više, a ne manje, zastanite i dvaput razmislite pa ćete vidjeti da je tako koliko god na prvi pogled izgledalo suprotno.

Zato će ljudi koji znaju svoj posao biti sve manje, zbog čega će njihova vrijednost porasti. To je notorni zakon tržišta : čega je na tržištu manje, to mu je cijena veća.

Zapamtite : “čovjek!” održa nam lekciju Ramiz Artuković.

Kao Pep Guardiola.

Za Artukovićev ARS – INOX (koji ne plasira samo inox, kovane i aluminijske ograde već i metalne konstrukcije i druge proizvode za prehrambenu industriju, proizvodnju namještaja i ugostiteljstvo).

BiznisInfo je ranije pisao da funkcionira kao vrhunski nogometni klub : ima 11 uposlenih koji rade kao savršen tim. Podsjećaju na tzv. totalni nogomet jer svi radnici i majstori znaju raditi na bilo kojoj poziciji u firmi.

Ne znaju, doduše, baš svi podjednako dobro baratati i lijevom i desnom rukom kao gazda Ramiz, ali njihova radna tehnika je nevjerovatna i podsjeća na Barceloninu ‘tika-taka’ igru.

Sve se odvija pod budnim okom “Pepa Guardiole”, to jest Ramiza Artukovića i superviziju njegove gospođe, razumije se.” (BiznisInfo)

Dobar glas se daleko čuje, pa je Ramiz brzo postao popularan u visokim poslovnim krugovima građevinske industrije u Njemačkoj, a u Austriji ima i vlastite prodajne agente.

Najveću čast, konačno, doživio je kada ga je njemački Državni muzej u Štuttgartu pozvao da restaurira kočiju staru 215 godina.

Tu kočiju tradicionalno koriste visoki njemački dužnosnici za vrijeme ceremonija obilježavanja državnih praznika, često se u njoj vozila i Angela Merkel, nema dalje.

Artuković u klubu “Made in Bosnia and Herzegovina”, tako se Ramiz Artuković učlanio u klub tešanjskih biznismena koji prave svjetske priče na proizvodima iz njihovih firmi piše : “Made in Bosnia and Herzegovina”.

ARS – INOX u restoranu sa Michelinovim zvjezdicama?

Nedavno nam se Ramiz Artuković javio gotovo pjevajući : “Čovječe, upravo me kontaktirao jedan restoran sa Michelinovim zvjezdicama iz Beča, ali ne objavljuj ništa dok ne potpišem ugovor!”.

Ova sjajna vijest, kada je ovaj čovjek u pitanju, zapravo više i nije vijest, ako ga budu tražili iz Bijele kuće, tada ćemo objaviti.

(U tekstu su korišteni fragmenti iz knjige LUKAVI BIZNIS, autor Hajrudin Redžović)

To Top